WeLCoMe To My Blog

Thursday, March 29

Tasnim & Tadika....


Januari lalu bermulalah alam persekolahan buat puteri sulungku.... Tahun nie usianya akan mencecah 5 tahun..... Sungguh seronok die untuk memulakan alam persekolahan... Sebelum sekolah  bermula aku with hubby pon seronok jugalah bersama puteriku untuk membeli peralatan alat tulis untuk ke sekolah nanti...
nak bagi semangat die untuk ke sekolah... hehehehe.... Sekolah pon tak jauh dari rumah, dekat kawasan rumah juga... mudah aku nak hantar nanti...
Alam sekolah pon bermula... hari pertama sekolah aku turut mengambil cuti tahun dari majikanku selama dua hari. Mak yang lebih excited kan.. Anak apatah lagi. Awal pagi aku dh kejutkan puteriku bangun pagi.. alhamdulillah senang pulak nak kejut die bangun pagi sebab malam nyer dah disuruh tido awal... Tak meragam pulak tasnim nie.. bagus anak mama nie....
 Pada pagi permulaan sekolah pihak tadika ada mengadakan bacaan yasin dan sedikit pengenalan berkenaan Tadika KEMAS... Taklimat diberikan oleh pegawai dari Kemas Selangor.. selepas majlis sedikit jamuan juga disediakan....
 Ibu bapa turut serta pada majlis ini termasuklah aku.... Habis majlis kami pon pulang....
Ke esokkan harinya hari kedua persekolahan... Tasnim senang dikejutkan. Aku pon masak air panas untuk mandikan puteriku ini... maklumlah budak2 awal pagi air sejuk, kenalah jaga kesihatannya & segala ragamnyer...hehehe... Aku menghantarnya kesekolah seperti biasa... tapi kali nie bermulah episod berdikari anak sulungku ini...

 Tasnim nie pemalu orangnyer, jadi memang sukar waktu permulaan untuk die berkawan kerana die akan lebih banyak menyendiri dari berbual2 dengan kawan2.... Tuelah yang buat aku susah hati sebenarnya... aku pon meninggalkannya di dalam kelas... Aku memerhati jer dari luar tingkap. sekejap2 die mencari2 aku yang berada diluar... macam aku jugak kecik2 dulu... tapi bagusnya die tak menangis... ada juga dikalangan rakan2nyer yang menangis... Hampir 1jam aku menunggu lantas aku pon pulang kerumah.... Jam 10.30 pagi aku turun lagi untuk melihat gelagat puteriku... nampaknyer die dh menyesuaikan diri... Aktiviti menulis dan mewarna... Nyayian dari cikgu... Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. senang hatiku... Sekarang die dah ramai kawan... Hari2 ada saja cerita di sekolah yang ingin diceritakannya.... Bagus puteri mama.. mudah2an berjaya yer sayang..... Amin.... Saya share sedikit gambar permulaan sekolah puteriku buat tatapan....



Tasnim dalam kelas....



                       Tasnim dengan Mama....




Tasnim with rakan2 kelas.....

No comments:

Post a Comment