WeLCoMe To My Blog

Monday, June 25

Terbelenggu

"Gemok" itulah nama atau istilah yang selalu diberikan pada orang yang berbadan besar... Adalakalanya sensitif jugakkan dengan nama tue.. Orang yang tertentu sahaja yang tahu bertapa peritnya telinga yang mendengar hehehe. Bagi yang bercakap tue, die adakalanya tak sedar caranya bercakap atau berkata2 tue mungkin akan mengguris hati dan perasaan orang lain.... itulah masalah yang sering dihadapi oleh orang yang berbadan besar.. Macam akulah.. Dah lali sesangat dengan kata2 orang mcm nie lah macam tuelah... Disebabkan orang2 macam nielah aku jadi malas nak layanz dan buat tak tau jew.. Aku pon bukannyer minta nak jadi begini.. Erm.....

Sebelum nie, aku memang tak heran pon orang nak cakap ape. Tetapi sejak2 nie,aku mulalah risaukan penampilan diri.. bukannya tak yakin pada diri cuma agak rasa tertekan juga kadang2 kan. Tapi alhamdulillah walaupon aku berbadan besar aku sihat dan tak mempunyai ape2 penyakit pon.... Yelah saper tak risaukan... Mungkin kurang bersenam dan makan yang tak menentu mendorong kegemukan badanku lebih menjadi2..hahaha  Dulu lainlah kerja di kem secara tak langsung kene aktif juga dengan aktiviti luar. sekarang nie langsung jarang buat aktiviti luar. Hujung minggu pon sibuk dengan aktiviti keluarga.. Nampaknyer aku kene buat sesuatu nie.... Nantikan aper tranformasi yang bakal aku buat... Ya Allah kau bantulah hambamu ini... Jeng..jeng..jeng.......... Tunggu.......

Nie gambar hiasan jew tau ..hik..hik..hik...



No comments:

Post a Comment