WeLCoMe To My Blog

Monday, June 11

~Tasnim Operation~

Doktor memaklumkan supaya puteriku berpuasa selepas jam 12 malam... Alhamdulillah tasnim ok jer setelah aku maklumkan... Last minum die hanya minum susu jew jam 11.30 malam... Keesokannya, awal pagi lagi aku telah bangun dan menyiapkan puteriku.... Maklumlah berdebar jugak hati seorang ibu walaupun operation kecil... Alhamdulillah puteriku pon senang bangun pagi tue... Sampai awal di Hospital serdang terus daftar...

Adikkku uruskan semuanya maklumlah die bekerja disitu... rumah pon dekat jer jalan kaki... Tidur rumah adikku lah sebab senang nak uruskan.... Alhamdulillah selesai daftar terus masuk ke wad menunggu pembedahan...Tasnim dapat katil no.8... Terus kene tukar baju pesakit... comel baju kanak2... warna putih...tapi rupa2nya..mama salah pakaikan hehehe.. tali kene ikat belakang... manelah taukan... Doktor pon panggil untuk tandatangan dokumen kebenaran untuk dibedah... Gundah gelana jugaklah hatiku ini.. Demi kebaikan puteriku jugakkan... Setelah selesai jam 9.30 pagi doktor memanggil ibu bersama anak untuk masuk ke bilik bedah... Puteriku nampak tenang sangat... Dia diminta baring di katil bedah... Mulalah jururawat bertugas memasang wayar pada badan tasnim untuk mula menjalankan pembedahan... Selepas itu die ditekup di mulut untuk ubat bius... Bila bernafas ada gelembung seakan belon kembang dan kuncup... Jururawat memanggil tiub belon tue lagi.. aku pon same turut bg samangat buat puteriku... Tak lama lepas tue terus puteriku tertidur... Doktor pon memaklumkan supaya ibu tunggu diluar.... Aku pon beredar keluar. Melihat jam di tangan tepat jam 9.45 pagi...
Dimaklumkan operate mengambil masa selama 1 jam jadi aku with hubby pon pergilah minum di kantin hospital.. Maklumlah lapar sgt  belum sempat bersarapan pagi lagi... lepas breakfast aku pon ke wad menunggu semula. rupanya aku telah dipanggil untuk melihat anak. Setengah jam sahaja proses operasinya. jam betul2 menunjukan jam 10.15 pagi.... Anakku sedang menangis teresak2 bila melihat mama tiada disampingnya... aku pon mententeramkannya... Sakit mama keluh tasnim... Aku pon memujuk2nya.. die pon tertidur semula... mungkin ubat bius tadi masih ada jadi die mengantuk lagilah...
Satu jam aku berada di wad menunggu... selepas itu puteriku dipindahkan ke wad biasa semula... Kedaannya memang tak larat.. Mula pulak die mual nak muntah... kesian anak mama nie... yelah perut masih kosong... Selepas beberapa jam barulah aku memberinya air kosong... berperingkat.. takut2 die muntah. Alhamdulillah die tak muntah pon. Die mengadu lapar mama.. Tunggulah makanan sampai barulah die mula makan... Alhamdulillah die boleh makan dah tak muntah pon. lega hatiku... Lepas makan die berehat semula.barulah agak segar anak mama nie lepas makan... Petang pon menjelma... Jam 4.30 petang barulah selesai semua dan puteriku boleh dibawa pulang. Papanya dukung carry darling lagi hehehe.. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar... Terima kasih yang mendoakan.....






No comments:

Post a Comment